یک میلیون و پانصد هزار زائر خارجی وارد عراق شدند

وزارت کشور عراق از ورود بیش از یک و نیم میلیون زائر عربی و خارجی(غیر از ایرانیان) به این کشور خبر داد و تاکید کرد که اقدامات قانونی ویژه ورود زائران اربعین به کشور به درستی انجام شده است.
 «سعد معن»، سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد: به گفته «عقیل الخزعلی»، قائم‌مقام وزارت کشور عراق، تمام کارکنان این وزارتخانه که به نوعی با موضوع سازماندهی ورود زائران اربعین امام حسین(ع) به عراق درگیر هستند، بر ضرورت رعایت مراحل و راه‌های قانونی و اداری مربوط اتباع خارجی برای ورود به عراق از جمله تهیه ویزا به‌طور رسمی و قانونی تأکید دارند.

وی گفت: بر اساس قوانین عراق، متخلفان و کسانی که به‌طور غیر قانونی وارد عراق می‌شوند، به کشورشان بازگردانده خواهند شد.

سعد معن در ادامه از ورود بیش از یک و نیم میلیون زائر عرب و خارجی(غیر از ایرانیان) به عراق خبر داد و گفت: اقدامات قانونی ویژه ورود این زائران به درستی انجام شده است و احتمال افزایش تعداد آن‌ها طی روزهای آتی وجود دارد.

سخنگوی وزارت کشور عراق ادامه داد: وزارتخانه در مدیریت این جمعیت میلیونی طبق برنامه‌های از قبل تعیین شده موفق بوده و این مسئله از سوی مسوولان امنیتی، خدماتی وزارتخانه و مردم تأیید شده است.

گفتنی است، استان کربلا هر سال شاهد گردهمایی عظیم میلیون‌ها زائری است که از داخل و خارج عراق در سالروز اربعین امام حسین (ع) در کربلا دور هم جمع می‌شوند و عزاداری می‌کنند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *