کارگاه روش تدریس با تکیه بر فضای مجازی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام، کارگاه روش تدریس با تکیه بر فضای مجازی برگزار شد.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و  برگزاری کلاس های موسسه در فضای مجازی ، اساتید و برخی از دانش پژوهان با تکنیک های کلی تدریس با تکیه  و تاکید بر فضای مجازی آشنا شدند.

این کارگاه به مدت دو هفته و در روزهای پنج شنبه به مدت ۱۲ ساعت در سالن کنفرانس موسسه بین المللی المرتضی  و با حضور 13 نفر از اساتید موسسه و با اجرای دکتر انبیائی و استاد رحیمی از فضلا و اساتید با سابقه تدریس و اجرای کارگاههای آموزشی برگزار می شود.

در این جلسه دکتر انبیائی ضمن اشاره به اهمیت آموزش مجازی و توجه مراکز  علمی معتبر دنیا به این مقوله ،حوزه علمیه قم را پیشگام در اجرای کلاسهای برخط بر شمرد. ایشان اشاره داشتند که مخاطب ما از هر صنف ،در قرن 21 مخاطبی است که دارای ذهن شبکه ای است و با مخاطب های گذشته که دارای ذهنی از مدل خطی بودند و می توانستند ساعتها بر یک موضوع تمرکز نمایند، منبرهای چند ساعته را گوش کنند یا کتابهای چند  صد صفحه ای را بخوانند متفاوت است. بر این اساس نوع آموزش برای مخاطب امروزی باید کوتاه، متنوع جذاب و با باز خورد گیری منظم باشد.

استاد انبیائی ادامه داد تحقیقات جدید نشان داده که آموزش مجازی به تنهایی کافی نیست و مراکز علمی معتبر دنیا رو به اجرای کلاسهایی به صورت مجازی و حضوری همراه باهم آورده اند(هیبرید لرنینگ)

در دو کلاس بعدی استاد رحیمی ریاست مرکز زبان حوزه علمیه قم ضمن تعریف آموزش زبان و تحلیل این تعریف ،شیوه های موثر در زبان آموزی را بررسی نموده و نقاط ضعف این شیوه ها را نقد کردند. ایشان بهترین مربی زبان را از نگاه اساتید مطرح زبان شناس، مادر معرفی کردند چرا که مادر در نهایت دلسوزی و با صبر و متانت به بچه خود آموزش زبان می دهد. یک مدرس زبان موفق نیز باید مانند مادر سعی کند با در نظر گرفتن ظرفیت افراد و توانایی ایشان با حلم و صبر به دانش پژوه خود بدون استفاده از زبان واسطه ،‌آموزش دهد که این نوع آموزش و یادگیری در طولانی مدت در ذهن ها باقی خواهد ماند. در شروع زبان آموزی نباید ذهن درگیر گرامرهای گوناگون و لغات متعدد شود اما در سطوح عالی تر یک زبان آموز ناگزیر از یادگیری گرامر و توسعه دایره لغات است.

اساتید دوره آموزشی در این کارگاه، به بیان مهمترین تکنیک های تدریس در فضای مجازی و همچنین تکنیک های جذاب سازی و تاثیر گزاری تدریس در فضای مجازی پرداختند.

در پایان این دوره، به شرکت کنندگان، گواهی پایان دوره از طرف موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام اعطاء خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *