قناعت در مسائل معنوي و عبادي جايگاهي ندارد

zadhooshh
حجت‌الاسلام زادهوش:قناعت در مسائل معنوي و عبادي جايگاهي ندارد

سخنران بعثه مقام معظم رهبري با بيان ضرورت تفكر در جهان هستي به عنوان بهترين و زيباترين كلاس خداشناسي و زبان گوياي علم و قدرت و تدبير الهي، قناعت در مسائل معنوي و عبادي را سبب خسران خواند.

حجت‌الاسلام احمد زادهوش، معاون پژوهشي پژوهشكده حج و زيارت در جمع زائران حرم مطهر امام حسين(ع) تفكر در جهان هستي را ضروري خواند و گفت: يكي از راه‌هاي خداشناسي و رسيدن به كمال الهي تفكر در جهان هستي است.

وي با بيان اين‌كه جهان آفرينش مجموعه‌اي از شگفتي‌هاست و وقتي اين شگفتي‌ها را مي نگريم، عظمت خداوند را در جان خويش احساس كرده و هرچه را جز او، كوچك و حقير مي شماريم، رسيدن انسان به كمال مطلق و هدايت او به سوي بهترين‌ها را از رسالت‌هاي انبياي الهي خواند.

حجت‌الاسلام زادهوش با تأكيد بر اين‌كه قناعت در مسائل معنوي و عبادي جايگاهي ندارد و انسان در اين راه هرگز نبايد به كم بسنده كند، خاطرنشان كرد: خداوند كمال مطلق است و همه زيبايي‌ها و خوبي‌ها از آن خدا است و جهان هستي بهترين و زيباترين كلاس خداشناسي و زبان گوياي علم و قدرت و تدبير الهي است.

رييس جامعه المرتضي با اشاره به حديثي از امام حسين عليه‌السلام كه مي‌فرمايند گروهي براي رسيدن به بهشت، گروهي از روي ترس و گروهي از سرسپاس و قدرداني خدا را پرستش مي‌كنند، اظهار داشت: انسان در پرستش و عبوديت خدا بايد به جايي برسد كه فارغ از خود شود و به جز خدا نبيند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *