زبان هنر برای تبلیغ بین المللی دین به کارگیری شود

2dabb49f04d6242b6fb852ebd248b0e4f4f68096

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری صبح امروز در نخسستین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق ویژه طلاب و فضلای حوزه علمیه کشور اظهار کرد: هنرمندان در حال حاضر از زبان تأثیر گذار هنر و زبان بین الملی هنرهای تجسمی برای تبلیغ دین استفاده می‌کنند.
دبیر جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی اشراق با اشاره به ایجاد اولین نهاد هنری پس از انقلاب توسط سازمان تبلیغات اسلامی افزود: بخش فرهنگ در سازمان تبلیغات 30 سال پیش تشکیل شد و با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری به کار خود ادامه داده است و هم اکنون پس از طی فراز و نشیب‌های بسیار به جایگاه مناسبی در عصر حاضر دست یافته است.
وی با تأکید بر نتایج اثر بخش فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه گفت: جشنواره‌های پنج گانه اشراق که هم اکنون در حال برگزاری است در امتداد این حرکت وفعالیت در این عرصه طی سال‌های گذشته است.
دبیر کل جشنواره سراسری اشراق افزود: فیلم، عکس و سایر هنرهای تجسمی که هم اکنون مشاهده می‌شود، نشانه از بلوغ کمی و کیفی و استفاده از زبان بین المللی هنر برای تبلیغ هنر است.
رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به تشکیل انجمن‌های فرهنگی و هنری طلاب در سال‌های اخیر گفت: انجمن‌های شعری، تجسمی، خوشنویسی و داستان نویسی از جمله این انجمن‌ها است که هم اکنون در حال فعالیت هستند.
وی افزود: رویکرد جدید در حوزه به وجود آمده است و در نظر داریم با استفاده از روش‌های جدید و بین المللی به تبلیغ دین بپردازیم.
دبیر کل جشنواره سراسری اشراق به فعالیت‌های صورت گرفته در نگارستان اشراق اشاره کرد و افزود: هر 15 روز یک نمایشگاه عکس در نگارستان اشراق برگزار شده است که این نمایشگاه‌ها اختصاص به آثار دینی طلاب دارد و هم اکنون نگارستان اشراق جریانی پویا برای فعالان هنر عکاسی ایجاد کرده است.
کمساری با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح کشور گفت: طلاب هنرمند در نمایشگاه‌های کشوری و در نمایشگاه بین المللی تهران غرفه‌های هنری را در کنار غرفه‌های مربوط به پاسخ گویی سؤالات شرعی دایر کرده‌اند که مورد استقبال بسیاری از بازدید کنندگان قرار گرفته است.
رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر عدم محدودیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری حوزه علمیه به داخل کشور عنوان کرد: با حضور هنرمندان تجسمی در آنکارا هفته فرهنگی و هنری برگزار کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد و این نشان از ظرفیت بالای ما در این حوزه دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *