رئیس مرکز پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خـارجه:استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای ترویج آموزه‌های دینی

جامعة المرتضی

به گزارش روابط عمومی  جامعة المرتضی علیه السلام به نقل از بنیاد آلاء، دکتر هادی سلیمـان‌پور رئیس مـرکـز آمــوزش و پژوهش‌هــای بین‌المللی وزارت امور خارجه در جلسه مشترک با مدیریت بنیاد آلاء و مجموعه مدیریت مرکز جامعه المرتضی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های فضای مجـازی و شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت‌های فرهنگی – دینی گفت: مرکز جامعه المرتضی باید با بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گام‌های بلندی را در جهت وحدت شیعه و اهل تسنن محب اهل بیت (ع) بر دارد. وی در ادامه با تحلیل وضعیت عرصه تبلیغ بین‌الملل افزود:

مردم دنیا تشنه فراگیری حقایق و علوم الهی هستند و هر چه ارتباط ما با کشورهای دیگر بیشتر باشد راحت‌تر می‌توانیم این حقایق را ترویج دهیم. سلیمان‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها برای اجرای طرح‌های تحقیقی و پژوهشی در عرصه تبلیغ بین‌الملل افزود:

عرصه تبلیغ بین‌الملل از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های خاصی برخوردار است و باید بـــا بــرنــامه‌ریــزی مناسب در این عرصه فعالیت‌های خود را گسترش دهیم. وی با بیان اینکه امروز خلأ دینی مطابق با فطرت بشری چون مذهب شیعه به وضوح در جهان احساس می‌شود، گفت: امروز جهانیان به شدت تشنه معارف ناب اسلامی منطبق با روحیات خود هستند که آموزه‌های اهل بیت (ع) دقیقاً تمام این نیازها را تأمین می‌کند. وی به جایگاه اسلام در بین مردم جهان اشاره و ابراز داشت:

همانطور که بیان شد، اسلام در بین مردم دنیا دارای جایگاه ویژه‌ای است، اما متأسفانه به دلیل تبلیغات سوء علیه این مکتب، آن‌ها از آن تصور بدی دارند. همچنین حجت‌الاسلام احمد زادهوش رئیس مرکز جامعه المرتضی در این نشست با ارائه‌ی گزارشی مبسوط از فعالیت‌های این مرکز گفت:

مرکز جامعه المرتضی براساس نیازهای بسیار جدّی و دغدغه‌مندی در مورد بحث اعزام هدفمند مبلغین به خارج از کشور، همواره به دنبال راهکار و اقدامی اساسی برای منظم کردن و جهت دادن به این حرکت مقدس بوده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری دوره‌های تخصصی زبان، برگزاری سفرهای تمهیدی ـ تبلیغی و حضور علمی در دانشگاه‌های معتبر جهانی اشاره کرد. لازم به ذکر است دو طرف در این دیدار بر لزوم همکاری‌های مشترک پژوهشی تأکید کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *