رئیس جامعه المرتضی (ع): حدیث مانند قرآن بین مسلمانان مهجور مانده است

_MG_9173775555

رئیس جامعه المرتضی علیه السلام در جلسه عزاداری شهادت امام صادق (ع) نام این امام همام را یادآور حدیث خواند و گفت: حدیث همچون قرآن بین مسلمانان مهجور مانده است.
حجت الاسلام احمد زادهوش رئیس جامعه المرتضی علیه السلام، در مراسم شهادت امام صادق (ع)  با اشاره به اینکه نام امام صادق یادآور حدیث است، گفت: حدیث همچون قرآن بین مسلمانان مهجور مانده است چرا که اهل سنت که بیشتر مسلمانان هستند تنها به احادیث نبوی اعتنا می کنند و احادیث امامان معصوم (ع) را مورد توجه قرار نمی دهند.
وی جعل حدیث را از مصادیق ظلم به حدیث خواند و افزود: جعل حدیث سبب شده است که منابع روایی ما آمیخته به احادیث مجعول و نادرست شود و کار ما در مراجعه به حدیث دشوار شود.
حجت الاسلام احمد زادهوش گفت: از سلمان فارسی که سال ها با پیامبر زندگی کرده بود تنها 12 یا 13 روایت در منابع اهل سنت نقل شده است در حالی که از ابوهریره که تنها 6 ماه در مدینه زندگی کرده هزاران روایت در منابع اهل سنت موجود است.
وی حدیث را در میان شیعیان نیز مهجور دانست و خاطر نشان کرد: منابع حدیثی ما دریایی از معارف هستند که می توان بسیاری از مشکلات و معضلات امروزی ما را با استفاده از آنها حل کرد.
وی حدیث را همچون قرآن فصل الخطاب بسیاری از شبهات و سؤالات موجود در جامعه دانست و گفت: حدیث اهل بیت نور است و با بهره گیری از آن و ترویج آن می توان جامعه را نورانی کرد.
حجت الاسلام احمد زادهوش  افزود،بی توجهی به حدیث را حتی در حوزه ها مایه تأسف و تأثر دانست و گفت : باید با توجه و تحقیق در احادیث اهل بیت (ع) جایگاه حدیث را در جامعه احیا کرد.
وی با اشاره به آخرین حدیثی که از امام صادق نقل شده است، گفت: ایشان در آن روایت اهمیت ندادن به نماز را سبب دوری از شفاعت اهل بیت (ع) عنوان کردند و این نکته می تواند ما را متوجه این حقیقت کند که محبت اهل بیت (ع) به تنهایی کفایت نمی کند و بایستی که دستورات اهل بیت (ع) در مراحل مختلف زندگی توجه شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *