دبیر شورای عالی حوزه خبر داد/موج تشرف به اسلام در دفاتر رایزنی ایران اسلامی

8858

به گزارش  روابط عمومی جامعه المرتضی از خبرگزاری حوزه ، آیت الله مقتدایی،  در اجلاسیه مدیران استانی  در اهمیت تبلیغ بین الملل  گفت: امروزه نیاز جهان اسلام و تشیع به وجود روحانی فاضل و مهذب بسیار ضروری است چرا که ما با خیل عظیم اسلام‌گرایان در کشورهای اروپایی مواجه ایم و این وظیفه حوزه‌ و روحانیت را سنگین‌تر نموده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در برخی کشورهای اروپایی به صورت روزمره، شاهد حضور و مراجعه افراد متعدد به دفاتر رایزنی ایران، جهت تشرف به اسلام هستیم که لازم است جهت ساماندهی و مدیریت فرهنگی و آشنایی آنان با احکام اولیه اسلام برنامه‌ریزی منسجمی صورت بگیرد.

وی بیان داشت: در برخی دفاتر رایزنی ایران در خارج از کشور واحدی به نام دفتر تشرف راه‌اندازی شده است و کسانی که علاقمند به اسلام هستند و می‌خواهند مسلمان شوند با مراجعه به آن دفتر، شهادتین را گفته و مسلمان می‌شوند. به طوری که در سال گذشته در یکی از دفاتر حدود دویست نفر مراجعه کننده داشته و برخی به صورت خانوادگی جهت تشرف به اسلام مراجعه نموده‌اند.

آیت‌الله مقتدایی ساماندهی و مدیریت این تازه‌مسلمان‌ها و آداب و احکام مسلمانی، بیان مسایل شرعی احکام و مسایل اعتقادی در قالبی نو را از دیگر وظایف حوزه و روحانیون عنوان کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *