تولید چهل برنامه با عنوان “اسلام برای همه” به زبان ایتالیایی به همت مؤسسه بين المللي المرتضي (ع)

06

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل جامعه المرتضی علیه‌السلام، حجت‌الاسلام زاد هوش از تولید برنامه به زبان ایتالیایی در اداره تبلیغ رسانه جامعه المرتضی علیه‌السلام خبر داد.

ریاست جامعه المرتضی در تشریح این خبر گفت: ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین  کشور پرجمعیت دنیا است و به دلیل وجود واتیکان در این کشور که نهاد رهبری مسیحیان کاتولیک است و تاثیر گذاری فوق العاده ای دارد ،حاکمیت و اکثریت با مسیحیت کاتولیک است .

ولی پروتستان‌ها، یهودی‌ها و مسلمانان (که اکثراً مهاجر هستند) نیز در این کشور زندگی می‌کنند. ۹۱.۶٪ جمعیت ایتالیا مسیحی و بیشتر کاتولیک هستند . امروزه  حدود 100 هزار نفر مسلمان در ایتالیا زندگی می‌کنند که (۱.۴٪) جمعیت ایتالیا را تشکیل می‌دهند که از بین آن‌ها حدود۵۰۰۰۰ نفر ملیت ایتالیایی دارند.

حجت‌الاسلام زاد هوش گفت: ایتالیا در مرکز دریای مدیترانه واقع‌شده است، دریایی که تولد تمدن‌های بسیاری را به خود دیده است. ایتالیا دارای تاریخی غنی از تماس‌ها و تبادلاتی هست که بر مردم، اقتصاد و فرهنگش تأثیر گذاشته است و ازنظر اهمیت میراث فرهنگی بر اساس محاسبه‌ای که یونسکو انجام داده، بیش از نیمی از میراث فرهنگی جهان در کشور ایتالیا واقع‌شده است.

وی اضافه کرد: ویژگی‌های بیان‌شده برای ایتالیا، لزوم معرفی اسلام به این منطقه مهم فرهنگی را بیش‌ازپیش برای همگان آشکار می‌کند تا اکثریت مردم این کشور که مسیحی هستند با تعالیم آسمانی و وحیانی اسلام ناب محمدی آشنا شوند.

ریاست جامعه المرتضی افزود: با توجه به اینکه یکی از بخش‌های فعال در جامعه المرتضی اداره رسانه است و این اداره مسئولیت تولید محصولات رسانه‌ای ازجمله تهیه مستند، کلیپ‌های کوتاه، برنامه‌های گفتگو محور و نشست‌های معارفی به زبان‌های مختلف را به عهده دارد، تصمیم به تولید چهل برنامه با عنوان اسلام برای همه (چهل گفتگو پیرامون اسلام) گرفته شد که با حضور کارشناس محترم برنامه  حجت الاسلام و المسلمین میلانی که خود در ایتالیا به دنیا آمده و پس  از تکمیل تحصیلات دانشگاهی برای تحصیلات حوزوی به قم مهاجرت کرده‌اند و در حال نوشتن اولین ترجمه  شیعی قرآن مجید به زبان ایتالیایی هستند ،این چهل برنامه در حال ضبط است.

حجت‌الاسلام زاد هوش در پایان گفت: پس از اتمام مراحل ضبط و تدوین، از این برنامه در شبکه‌های تلویزیونی و رادیوی ایتالیایی زبان و همچنین در شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی فیلم و کلیپ استفاده خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *