تهیه و تولید برنامه‌های مختلف مذهبی با موضوع اهمیت قیام سید الشهداء به زبان‌های زنده دنیا

حجت الاسلام داودی مدیر موسسه بینالمللی المرتضی از تهیه و تولید برنامههای مختلف مذهبی همزمان با ماه محرم در این مرکز خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت قیام سید الشهداء و فلسفه عاشورا در ماه محرم، تهیه و تولید کلیپهای کوتاه با حضور مبلغین زبان‌دان در دستور کار این مرکز قرار گرفت.

وی گفت: یکی از مهمترین سوالاتی که در زمینه قیام امام حسین علیه السلام از طرف غیر مسلمانان پرسیده می شود،این است که آیا این قیام مختص افراد عرب و مسلمان بوده است یا دیگر ملیت ها نیز در این قیام حضور داشتند؟

داودی افزود: عدم اهمیت ملیت در قیام سید الشهداء، حضور افرادی از دیگر کشورها مانند ترکیه و آفریقا در واقعه کربلا که جزء یاران امام حسین بوده‌اند و برخی پیروان حضرت مسیح که در جریان کربلا و عاشورا مسلمان شده‌اند و به یاری امام مظلومشان پرداخته‌اند از جمله موضوعات این کلیپ‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین در برخی دیگر از برنامه‌ها به فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین و نهضت عاشورا پرداخته شده است که با تشریح شرایط موجود در آن دوره و حاکمیتی که بر جامعه حکم فرما بود چرایی قیام حضرت، واقعه عاشورا و کربلا بررسی شده است.

مدیر موسسه بینالمللی المرتضی افزود: این برنامه‌ها به زبان‌های انگلیسی، اسپانیولی و پرتغالی ضبط، تدوین و در کانال رسمی جامعه المرتضی در شبکه اجتماعی یوتیوب بارگزاری شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *