تأکید دبیر شورای عالی حوزه بر حضور طلاب در عرصه بین‌المللی

24

 آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی «جامعه المرتضی» تأسیس این مجموعه را امری ضروری و با ارزش دانست، گفت:

رقبای زیاد در سطح جهان داریم که کارهای گسترده‌ای انجام می‌دهند و ما تازه می‌خواهیم شروع کنیم، هر چند دیر شده است ولی با این وجود باید شروع کنیم. وی افزود:

این مؤسسه باید با تلاش دانش پژوهان رشد کرده و جایگاه خود را پیدا کند تا بتوانیم مبلغان را گروه گروه به خارج از کشور اعزام کرده و این افراد در سطح جهانی تأثیرگذار باشند. دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تقدیر و تشکر از تلاش دستندرکاران جامعه المرتضی تأسیس آن را از نیازهای حوزه‌های علمیه دانست و بیان داشت:

حوزه در این زمینه خلأ داشت که این مجموعه آن را پر کرده و امیدواریم بتواند نیازها را برطرف کند. وی تصریح کرد: زمانی در حوزه امکان تشکیل چنین مراکزی وجود نداشت و حتی طلبه‌ای اگر روزنامه‌ای می‌خواند می‌گفتند نباید بخواند؛ در آن زمان طلبه‌ای زبان خارجی نمی‌خواند؛ ولی خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی امکان‌ تشکیل چنین مجموعه‌های به وجود آمد و‌ امروز نیز به سبب امکانات می‌توانیم برای تبلیغ در خارج از کشور مبلغ اعزام کنیم. آیت‌الله مقتدایی اعزام مبلغان به خارج از کشور را تکلیف دانست و بیان داشت:

امروز مردم جهان عطش زیادی نسبت به معارف اسلامی دارند که جامعه المرتضی در کنار جامعه المصطفی می‌تواند در سطح جهانی نقش آفرینی کند. وی یادآور شد: امروز تقاضا در سطح دنیا برای بیان مطالب اسلام بسیار بوده و حوزه‌های علمیه نیز ظرفیت کافی را دارند ولی طلاب مبلغ باید زبان هر کشوری را بدانند؛

از این‌رو طلاب باید زبان‌های مختلف را برای تبلیغ دین در کشورها بیاموزند؛‌ در این زمینه کوتاهی کنیم مقصر هستیم. دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که کشورهای دیگر نیاز به مبلغان اسلام و فرهنگ اهل‌بیت(ع) دارند، خاطرنشان کرد: گاهی شرایط اعزام به خارج از کشور وجود داشته و افرادی در این‌باره اعلام آمادگی می‌کنند ولی متأسفانه طلبه زبان شناس نداریم.

وی خاطرنشان کرد: مؤسسه جامعه المرتضی مؤسسه مفیدی بوده که دانش پژوهان آن باید با جدیت و احساس تکلیف زبان را فراگرفته و برای تبلیغ در خارج از کشور آماده شوند؛ امروز در کشورهای مختلف افراد شیعه می‌شوند ولی پس از اعلام تشیع باید آنها را تربیت کرد؛ اگر آنها را به حال خودشان رها کنیم گرفتار چنگال وهابیان شده و به وهابیت می‌گرایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *