برگزاري نشست تخصصي بايسته هاي تبليغ در آفريقا

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل موسسه بين المللي المرتضي عليه السلام،نشست تخصصي بايسته هاي تبليغ در آفريقا برگزار شد.

نشست تخصصي بايسته هاي تبليغ در آفريقا با حضور استاد ملك زاده و ارائه سيد عمار نقوي از كشور زيمبابوه و با حضور اساتيد و دانش پژوهان  رشته تربيت مبلغ به زبان انگليسي برگزار شد.

در اين نشست تخصصي سيد عمار نقوي از فعالين فرهنگي كشور زيمبابوهضمن بيان تجربيات خود از فعاليت هاي فرهنگي در كشورهاي آفريقايي، به مسائل مورد نياز يك مبلغ بين المللي در عرصه تبليغ پرداخت.

وي گفت: اولين و مهمترين ويژگي يك مبلغ بين الملل براي فعاليت موثر، شناخت كافي از كشور مقصد و همچنين فرهنگ و ويژگي هاي اختصاصي آن منطقه و مرز و بوم است.

عمار نقوي گفت: كشورهاي افريقايي آمادگي پذيرش خوبي دارند اما يك مبلغ بين الملل لازم است به نحوه تبليغ در چنين كشورهايي توجه ويژه اي داشته باشد.

او افزود: يكي از ويژگي هايي كه مي تواند يك فرد را به عنوان يك مبلغ اثرگذار و موفق معرفي كند،ارائه خدمات اجتماعي در سطح جامعه مورد نظر مي باشد.

وي در مورد فعاليت هاي فرقه هاي انحرافي در كشورهاي افريقايي گفت: متاسفانه برخي از اين فرقه ها به صورت فعال در منطقه در حال تبليغ هستند  و اين فعاليت ها، ضرورت كامل فعاليت هاي مبلغين بين الملل در اين مناطق را افزايش مي دهد.

اين فعال فرهنگي در پايان گفت: در زيمبابوه تعداد شيعيان حداقلي است و به همين دليل مساجدي براي شيعيان  براي انجام مساك ديني وجود ندارد و شيعيان براي انجام مناسك خود در مساجد اهل سنت حضور پيدا مي كنند.

در پايان اين نشست تخصصي دانش پژوهان رشته تربيت مبلغ به زبان انگليسي سوالات خود را پيرامون تبليغ در كشورهاي افريقايي بيان كردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *