اولین نشست مشترک طلاب جامعه المرتضی ع و دانشجویان دانشگاه وورسلاو لهستان

حجت الاسلام احمد زادهوش
نخستین نشست مشترک تربیت از دیدگاه اسلام و مسیحیت با حضور مسؤولان، اساتید و دانش پژوهان جامعه المرتضی و اساتید و دانشجویان دانشگاه وورسلاو لهستان، صبح روز دوشنبه، هفدهم آذر ماه در سالن همایش دانشگاه وورسلاو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل جامعه المرتضی ع، حجت الاسلام احمد زادهوش، ریاست جامعه المرتضی در نشست مشترک اسلام و مسیحیت که دوشنبه هفدهم آذر ماه در دانشگاه وورسلاو لهستان با حضور مسؤولان، اساتید و دانش پژوهان جامعه المرتضی و دانشگاه نسل سوم وورسلاو برگزار شد، با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت اظهار داشت: تمامی انبیاء الهی برای همین دو پیام یعنی تربیت و تعلیم مبعوث شده اند و در حقیقت این دو امر از مظاهر خلیفه اللهی انسان است.

معاونت پژوهشی پژوهشکده حج و زیارت گفت: خداوند خود پرورش دهنده موجودات است و انسان نیز به عنوان خلیفه الهی مربی و تربیت کننده است.

حجت الاسلام زادهوش گفت: برخلاف آنچه گفته می شود که دین افیون ملت هاست، دین باعث افزایش آگاهی در میان انسان ها می شود و از جهل و نادانی جلوگیری می کند.

ریاست جامعه المرتضی گفت: از این جهت آخرین کتاب آسمانی و آخرین پیامبر الهی اینگونه رسالت خویش را با خواندن، قلم و آموزش آغاز کردند.

معاونت پژوهشی پژهشکده حج و زیارت با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) گفتند: مسلسل ها را به قلم تبدیل کنید اظهار داشت: کشور ایران پس از 37 سال به پیشرفت های چشمگیری در زمینه های علمی دست یافته است و حضور علمی دانشمندان و دانشجویان جوان در زمینه های مختلف گواه این امر است.

حجت الاسلام زادهوش شالوده همه ادیان را یکسان دانست و گفت: گرچه موضوع نشست بررسی تعلیم و تربیت از منظر اسلام و مسیحیت است ولی باید گفت که در بین ادیان الهی اختلافی در این گونه مفاهیم نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *