آموزش زبان چینی به مبلغین بین‌المللی

2059

به گزارش  روابط عمومی جامعه المرتضی علیه السلام از خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد زادهوش در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی تربیت مبلغ و تبلیغ بین‌الملل که عصر امروز در این مرکز برگزار شد، به تبیین چگونگی شکل‌گیری این مرکز پرداخت و اظهار داشت: آذر ماه سال 87 در دیدار نخبگان حوزه علمیه با رهبر انقلاب اسلامی ایشان توصیه فراوانی در خصوص ایجاد مدرسه برای آموزش مبلغین برای تبلیغ در خارج از کشور کردند.


وی ادامه داد: یک مطالعه طولانی و برنامه‌ریزی دقیق در این خصوص انجام شد و با بهره‌گیری از تجربیات پراکنده افراد مختلف در سه سال گذشته این مرکز آغاز به کار کرد و با یک فراخوان در حوزه علمیه قم بیش از 700 نفر طلبه که به زبان انگلیسی مسلط بودند، برای حضور در این دوره‌ها اعلام آمادگی کردند که این میزان استقبال موجب شگفتی ما شد.

رئیس مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین‌الملل با اشاره به اینکه این مرکز از امکانات و اساتید محدودی بهره‌مند است، بیان داشت: این محدودیت‌ها سبب شد تا با برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه‌های متعدد 36 نفر را برای حضور در این دوره‌ها انتخاب کنیم که از این تعداد 25 نفر در حد مبلغان مجرب و دارای مدارک حوزوی و آموزشی هستند.

زادهوش ادامه داد: این طلاب ضمن آموزش در این مرکز انواع برنامه‌های فوق برنامه همچون تبلیغ در عرصه‌های بین‌الملل، حضور در تالارهای گفت‌وگوی اینترنتی و تبلیغ مجازی، عزیمت به همایش‌های خارجی، ارائه مقالات در کنگره‌های بین‌المللی و حضور در عرصه تبلیغ رسانه‌ای را نیز فراگرفته‌اند و با آمادگی کامل و بهره‌گیری از معلومات وسیع در این مسیر وارد خواهند شد.

وی با اشاره به استقبال طلاب در دوره‌های بعدی ابراز داشت: این شور و اشتیاق ما را بر آن داشت تا علاوه بر زبان‌های عربی و انگلیسی زبان چینی را نیز در دستور کار خود قرار دهیم که برای این دوره 200 نفر از طلاب اعلام آمادگی کردند که از این میان 50 نفر برای حضور در دوره‌ها انتخاب شدند.

رئیس مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین‌الملل با اشاره به اینکه آموزش زبان چینی دشواری‌های زیادی دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت‌های مدیران حوزه بتوانیم این راه سخت را طی کنیم و با همت تمام نیروهای مجموعه بتوانیم به چشم اندازی که برای این مرکز ترسیم شده و آن رسیدن به حداقل 12 زبان زنده دنیا و حضور در تمام عرصه‌های تبلیغی است، برسیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *