آغاز ثبت نام دوره های دوره مقدماتی و پیشرفته تربیت مبلغ برون مرزی, ویژه طلاب در سه شهر قم،مشهد و اصفهان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه بین المللی المرتضی علیه السلام، حجت الاسلام رمضانی از آغاز ثبت نام دوره های دوره مقدماتی و پیشرفته تربیت مبلغ برون مرزی , ویژه طلاب در سه شهر  قم، مشهد و اصفهان خبر داد.

مسئول آموزش موسسه بین المللی المرتضی گفت: داوطلبین شرکت در دوره های  استان قم می توانند در یکی از رشته  های تربیت مبلغ پیشرفته  به زبان انگلیسی یا دوره های  تربیت  مبلغ مقدماتی  در زبانهای چینی، پرتغالی، اسپانیایی و روسی ثبت نام نمایند لازم به تذکر است که شعبه مشهد این موسسه فقط در زبان روسی برای دوره مقدماتی تربیت مبلغ  پذیرای علاقمندان خوهد بود. همچنین امسال برای اولین بار از طلاب اصفهانی که پایه هشتم را به اتمام رسانده اند جهت دوره های زبان انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی (آموزش به صورت مجازی) ثبت نام به عمل می آید. متقاضیان دوره زبان انگلیسی الزاما باید مسلط به این زبان بوده و با واژگان مذهبی انگلیسی آشنایی مقدماتی داشته باشند.

ایشان ادامه داد، شرط پذیرش طلاب حوزه علمیه قم و اصفهان، اتمام پایه هشتم و طلاب مشهد اتمام سطح یک حوزه می باشد. داوطلبین می توانند  با مراجعه به سایت موسسه www.murtaza.ir  تا 24 ساعت قبل از آزمون ثبت نام نمایند ،تاریخ آزمون در 24 مرداد 1399 و به صورت مجازی خواهد بود.

مسئول آموزش جامعه المرتضی متذکر شد: حداکثر سن ثبت نام برای متقاضیان رشته های تربیت مبلغ  مقدماتی به زبان های چینی، پرتغالی، اسپانیایی  و روسی ۳۰ سال و دوره پیشرفته تربیت مبلغ به زبان انگلیسی ۳۵ سال است و داوطلبین  می بایست  تمام مراحل پذیرش اعم از آزمون و مصاحبه را با موفقیت طی نمایند،البته داوطلبینی که مهارتهایی از قبیل حفظ قرآن و نهج البلاغه یا تخصصهای حوزوی داشته باشند در اولویت پذیرش  هستند.

وی گفت: زمان مصاحبه نیمه دوم شهریور ماه  بوده و کلاس ها از اول مهرماه  برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رمضانی  در پایان یاد آور شد که دانش پژوهان بعد از اتمام دوره قادر خواهند بود علاوه بر تکلم محاوره ای  آموزه های دینی را به زبان دوم  تبلیغ نمایند.

منابع آزمون :

  • قرآن و تبلیغ حجت الاسلام محسن قرائتی  (از ابتدا تا صفحه 145  نسخه پی دی اف موجود در سایت تا  شیوه های تبلیغ ) (برای دریافت کتاب به صورت پی دی اف کلیک کنید)
  • کتاب اصول (جلد اول کفایه) (آزمون اصول طلاب مشهد از کتاب اصول فقه مرحوم مظفر است)
  • فقه (مکاسب محرمه)(آزمون فقه طلاب مشهد از کتاب شرح لمعه باب طهارت و صلاه)
  • احکام (مسائل مبتلی به خارج از کشور بر اساس فتاوی مقام معظم رهبری در بابهای طهارت و نجاست واطعمه و اشربه ،معاملات )
  • ادیان (آشنایی با ادیان بزرگ حسین توفیقی قسمت یهود ومسیحیت)
  • زبان در سطح متوسطه اول  برای داوطلبین غیر از زبان انگلیسی
  • برای داوطلبین گروه انگلیسی سوالات در سطح پیشرفته زبانی و ترجمه و نگارش متون اسلامی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *