آشنایی با مرکز اسلامی کپنهاگ

k

حجت‌الاسلام حسین ساجد، نماینده جامعةالمصطفی العالمیه در دانمارک ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با تشریح وضعیت مسلمانان و شیعیان ساکن در دانمارک و شمال اروپا و ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های مرکز اسلامی کپنهاگ دانمارک، گفت: در حال حاضر کشور دانمارک دارای 250 هزار نفر مسلمان است که اکثریت آن‌ها شیعه نیستند.
وی با اشاره به مشکلات شیعیان در شمال اروپا افزود: در سال 2003، سالی که یکی از روزنامه‌های این کشور به حضرت محمد(ص) توهین کرد، در میان شیعیان کسی وجود نداشت که از ایشان و مکتب ناب تشیع دفاع کند.
نماینده جامعةالمصطفی العالمیه در دانمارک با بیان این‌که اکنون 26 طلبه دانمارکی در جامعةالمصطفی در حال تحصیل هستند، اظهار داشت: عراقی‌ها، لبنانی‌ها و افغانی‌ها بخش عمده‌ای از شیعیان دانمارک را تشکیل می‌دهند و ایرانی‌ها نیز در مقام بعدی شیعیان هستند.
حجت‌الاسلام ساجد خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز عاشورا در دانمارک را در سال 2000 با شرکت نزدیک به هفتاد نفر برگزار کردیم و این در حالی است که این جمعیت در حال حاضر با گسترش تشیع به بیش از 30 هزار نفر افزایش یافته است.
وی با اشاره به گسترش تشیع در دانمارک، تصریح کرد: این امر حاصل الطاف الهی و توجهی است که اهل‌بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) نسبت به افراد دارند.
نماینده جامعةالمصطفی العالمیه در دانمارک در ادامه به تبلیغات دینی در دانمارک اشاره کرد و افزود: تبلیغات وهابیت و سلفیه در دانمارک بسیار زیاد است و افکار مردم را تحت تأثیر قرار داده ولی باید توجه داشت، تبلیغاتی هم که شیعیان انجام داده‌اند، مفید فایده بوده و در حال حاضر هشتاد هزار شیعه در دانمارک زندگی می‌کنند.
وی گفت: مرکز اسلامی کپنهاگ بزرگ‌ترین مرکز دینی در شمال اروپا محسوب می‌شود و در این مرکز اسلامی هر طبقه به امور ویژه‌ای اختصاص یافته است که طبقه‌ای به مسجد تبدیل شده و طبقه‌ای دیگر هم به صورت حوزه علمیه در حال فعالیت است.
حجت‌الاسلام صالح ادامه داد: ما افتخار داریم در کشوری که به پیامبر اکرم(ص) توهین شده، توانستیم مجوز ساخت بزرگ‌ترین گنبد را برای مسجد امیرمؤمنان(ع) دریافت کنیم.
وی با بیان این‌که مساجد در کپنهاگ دانمارک هر روز رونق بیشتری پیدا می‌کنند، ابراز داشت: این در حالی است که در سال گذشته صد کلیسا در کپنهاگ به دلیل استقبال ضعیف مردم بسته شدند.
نماینده جامعةالمصطفی العالمیه در دانمارک در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکانات برای تبلیغ تشیع در اروپا فراهم شده و جامعة‌المصطفی نیز در حال رسیدگی به مشکلات فرهنگی و معنوی شیعیان و مردم آن مناطق است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *