حجت الاسلام زادهوش:هنوز اراده جدی در عرصه تبلیغ بین الملل وجود ندارد

افتتاحیه94

[su_audio url=”https://murtaza.ir/wp-content/uploads/2015/10/eftetahie-94.mp3″]

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل جامعة المرتضی علیه‌السلام،پنجمین دوره آموزشی تربیت مبلغ و تبلیغ بین الملل جامعة المرتضی علیه السلام با حضور مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مظاهری برگزار شد.

آیین افتتاحیه پنجمین دوره  آموزشی جامعه المرتضی با حضور آیت حضرت آیت الله العظمی مظاهری، اساتید و دانش دپژوهان این نهاد حوزوی برگزار شد.

دراین مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین زادهوش ریاست محترم جامعه المرتضی علیه السلام  گزارشی از فعالیت های مرکز  را در محضر آیت الله العظمی مظاهری ارائه دادند.

حجت الاسلام زادهوش در آیین افتتاحیه پنجمین دوره  آموزشی جامعه المرتضی گفت:در حال حاضر 70 نفر از دانش پژوهان جدید در محضر شما هستند که امسال دوره تربیت مبلغ بین الملل را در جامعه المرتضی برگزار می کنند که این پنجمین دوره آموزشی این مرکز است که از چند ماه پیش فراخوان آن در استان قم داده شد و داوطلبین زیادی ثبت نام کردند که از بین  داوطلبین ،70 نفر در آزمون کتبی و شفاهی مرکز امتیاز لازم را کسب کردند .

ریاست جامعه المرتضی گفت:ما از سال ها پیش منتظر ملاقات حضرت آیت الله العظمی مظاهری بودیم که به دلیل کسالت معظم له  میسر نشد و در حال حاضر این توفیق نصیب ما شده تا از نصایح پدرانه ایشان استفاده کنیم.

ریاست جامعه المرتضی افزود:به دلیل نیاز جدی که در این عرصه بود و با اشاره مقام معظم رهبر ی از 5 سال پیش جامعه المرتضی کار خود را آغاز کرد و خوشبختانه فارغ التحصیلان این دوره ها در عرصه های مختلف به کار تبلیغ مشغول شده اند که می توان به مبلغین ما در کشورهای امریکا،روسیه، چین، افریقا و حضور در مجامع علمی بین المللی وارائه مقالات و ارتباط با مهمانان خارجی در ایران و همچنین  تدریس دوره های اسلام شناسی و حضور در فضای مجازی و تالارهای گفتگو که یک عرصه تاثیر گذار است، اشاره کرد.

ایشان گفت:با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری و سایر مراجع، هنوز اراده جدی در عرصه تبلیغ بین الملل وجود ندارد  و ما هم به عنوان یک جمع کوچک از خانواده حوزه ،نتوان اندکی داریم، ولی به نظر می رسد که این عرصه نیاز به اهتمام جدی تر و همت بلند تر و اقدامات جدی تر ی دارد  که در این وا نفسای که امروز در آن به سر می بریم و همه در صدد وارد کردن خدشه به چهره نورانی اسلام هستند، مانند بروز و  ظهور گروه های انحرافی مثل داعش و ایادی آنها در کشورهای اسلامی و …. که همه اینها بیانگر این مطلب است که  اقتضای کار بیشتری وجود دارد، ولی متاسفانه این همت عالی دیده نمی شود و آن تغییری که باید در ساختار حوزه ها و مدیریت کلان و نظام آموزشی حوزه باشد، دیده نمی شود ،گرچه همه تلاش می کنند ولی عرصه خیلی گسترده است.

ایشان در ادامه به وضیعت تبلیغ در کشور چین پرداختند و افزودند:برای مثال در کشور پهناوری مثل چین  که یک و  نیم میلیارد انسان را در خود جای داده است،در سال های اخیر صهیونیست ها شرکت های بزرگ چینی را خریداری و  با تبلیغات گسترده، ذهنیت مردم چین را علیه ایران و شیعه، تغییر داده اند .

در مقابل در کل حوزه های علمیه شیعه ،  اگر از ما پرسیده شود که چند نفر مبلغ دارید که بتوانند به زبان چینی برای مردم چین صحبت کنند و آنان را با معارف اسلام ناب محمدی آشنا کنند ،پاسخی نداریم  و به غیر از جامعه المرتضی هیچ مرکز دیگری در این عرصه فعالیت ندارد.

ریاست محترم جامعه المرتضی در پایان گفت:ضمن اینکه ما مشتاق هستیم از نظرات ارزمشند شما بهره مند شویم ،تقاضا داریم که با جایگاه ارزشمندی که در حوزه های علمیه و مرجعیت شیعه و زعامت امر دارید به همه توصیه کنید که به این نیاز مهم جهانی پیش از پیش توجه کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *